Helpaja på Venice Beach



Efter att jag hade gjort mina tester i skolan beslöt jag och Joel oss för att ta bussen ner till Venice beach, kanske ett par kilometer söder om Santa Monica beach. På bussen satt två söta tjejer och som vanligt tror Joel att de tittar på honom när det alltid är mig alla söta tjejer tittar på hihi ;) Men i alla fall, väl där gick vi runt lite och fan vad jag älskar stället! Det är 60-70talen helt fastgjutna i folksjälen där! Man kan verkligen vara och se ut precis som man vill, ingen bryr sig ett skit, alla är välkomna! Och 70% av alla där är helpaja från att ha rökt maja. Det är lagligt, som många säkert vet, i Kalifornien om du har rätt dokument från en läkare. Och Venice har sina egna doktorer, du kan gå in där, fylla i lite papper var du "har ont" osv, sen undersöker doktorn dig, allt tar 10 min sen har du ditt medical marijuana card i handen och kan gå in till de affärer som säljer det och välja och vraka, väldigt enkelt. Här är marijuana lika vanligt och accepterat som alkohol, jag skojar inte, det är dagsens sanning!

 

Venice och också hem åt alla slags bohemet, konstnärer, poeter, artister osv, och överallt kan man köpa konstverk, hantverk och massa grejer som Veniceborna tillverkar själva. Det finns även massa roliga T-shirts, jag köpte två st:




Kommentarer
Postat av: curlingmamman

Snyggo där!Leta upp all bra shopping tills jag kommer;)kram

2011-02-05 @ 06:11:34
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: King

Jajamän det ska jag göra :D

2011-02-05 @ 18:56:17
URL: http://kinginsantamonica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0