Veckorna innan Flytten med stort F

Jag är inte så bra på att uppdatera min blogg, mest för att det inte händer så mycket väsentligt som jag tycker passar in här veckorna innan jag åker.

Nyår 10/11
Ett nytt decennium tar sin början med stora förändringar i mitt liv. För det första har jag bestämt mig för att inte äta onyttigheter längre, så alla kaloribomber går bort direkt! Även intaget av alkohol minskas kraftigt det här året till att jag näst intill blir nykterist. Men total avhållsamhet vill jag inte lova, för det kan hända vid speciella tillfällen att jag tar ett glas eller två. Men huvudtemat detta år blir att äta och dricka så nyttigt som möjligt och börja träna stenhårt så fort jag installerat mig i Änglarnas Stad.

T.ex har jag börjat äta denna frukost nu varje morgon: En proteinshake, en kopp kaffe och två kokta äggvitor. Att vara nyttig känns bra i både kroppen och själen :D

Jag tog även några modellbilder idag, denna sista dag på 00-talet, kanske lägger upp några lite senare för allmän beskådan :)

Resan till hufvudstaden och amerikanska ambassaden

Denna resa var trevlig och rolig men tömde alla mina krafter. Natten till måndag då vårt tåg gick kl 6 från Hässleholm sov jag max två timmar, vilket resulterade i att jag var övertrött hela resan och skrattade och pratade högt till alla sovande människors förtret. Deckade kl nio på kvällen.

Innan vi åkte till min syster Diana i Bromma hittade vi världens bästa och sexigaste affär, C.U.M! Hade jag haft mitt CSN-bidrag nu hade det varit slut kan jag säga för då hade jag länsat hela affären.

Andra dagen bar det iväg till ambassaden för att fixa våra visum, vilket tog några timmar. Sedan träffade vi Amalia och åkte till Söder med henne där vi sov hos Joels kompis Danne, något som gav oss en mycket trevlig kväll med honom och Måns och mängder av Youtube-klipp och millimeter-precision på lutningen i golfen till Wii.

Den sista dagen var jag helt knäckt efter två nätter på soffor, varav den sista väldigt obekväm eftersom jag inte kunde sträcka ut mig helt för att Joel låg med sitt ansikte vid mina fötter, iofs så det ska vara jämt, men helst inte när jag sover ;D Vi träffade Hanna i Jakan centrum och var hemma hos henne i några timmar där jag halvsov på hennes vardagsrumsmatta. Vårt tåg hem var försenat i 1,5 timme vilket är otroligt lite med tanke på att det är SJ, men till slut var jag hemma i Kristianstad, mycket tack vare att mammas granne Jonas hämtade mig i Hässleholm vid midnatt, stort tack till honom!

Vi kunde åtminstone ligga bekvämt på tåget hem :D

Tio dagar återstår nu tills vi åker till Island och dessa kommer att vara fullspäckade med att gå igenom vad jag ska ta med mig samt att umgås med mina kompisar några sista gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0